Loading..

Product was successfully added to your shopping cart.





 

Inga produkter i varukorgen

Frågor och svar

BESTÄLLNING OCH LEVERANS

Snabba leveranser, fraktfritt över 1000 kr, 365 dagar öppet köp

Vad kostar det att skicka en beställning?

Frakten kostar 49 kr för beställningar inom Sverige och fraktfritt över 1000 kr. Vissa produkter medför fraktfri leverans, detta står då på produktbeskrivning.

Tyvärr har vi inte möjlighet att skicka beställningar utanför Sverige.

Om du vill slippa fraktkostnader kan du hämta varor på vårt lager i Danderyd. Du väljer "hämta i Danderyd" under köpsprocessen och du kan betala med kort när du hämtar dina varor (OBS - inga kontanter). Våra öppettider på lagret är måndag-fredag mellan 9 och 15. Under sommaren kan öppettider vara mer begränsade.

Hur lång tid tar att få min beställning? Hur skickas den?

Vi packar och skickar iväg beställningen samma dag eller dagen efter (ej under helgen). Vi skickar normalt alla paket med PostNord, antingen som My Pack postpaket eller varubrev. När beställningen anlänt kommer ett SMS, e-post eller ett meddelande i din brevlåda att paketet finns att hämta på närmsta utlämningsställe. Tag med giltig ID och sändningsnumret när du ska hämta ut ditt paket.

Från att paketet lämnat vårt lager tar det 1-3 dagar för det att komma fram. Liggtiden är 14 dagar och outhämtade paket skickas tillbaka till oss - se nedan. 

Spåra din leverans enkelt med PostNords app

För att spåra ditt paket enklast kan vi varmt rekommendera PostNords app. Appen hittar dina paket automatiskt med ditt mobilnummer och/eller e-post så att du alltid har de senaste uppdateringarna till hands. Du får din avi direkt i appen och kan även legitimera dig med mobilt bank-id i stället för vanligt ID-kort. Du har även möjlighet att vidarebefordra hämtningsdetaljerna till ett bud om du inte har möjlighet att hämta paketet själv.


BETALNING

Klarna betalningssätt - kortbetalning, direktbetalning

Klarna Checkout, hur fungerar det?

När du skickar in din order med Klarna Checkout slutförs din beställning med betalning mot faktura. Alternativ kan du välja att betala din order med kort, göra en direktbetalning eller få delbetalning. Om inget anges så är det en 14 dagars faktura som skickas via e-post efter att ordern har skickats.

Du kan alltid logga in till Klarna Online (klarna.se) för att ha koll på dina fakturor och betalningar.

Betalningssätt med Dibs

Kortbetalning via Dibs, hur fungerar det?

Din online betalning är säkrad genom att vi använder betalningstjänster från DIBS (www.dibs.se). DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i nedre högra hörnet av din browser. Vi på ABC Leksaker har därmed aldrig tillgång till din kortinformation och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.

Om du har valt att betala med kort kommer ditt kort att debiteras samma dag som beställningen läggs.

Betalning för skolor/myndigheter, hur fungerar det?

Vi skapar en faktura efter era önskemål! Klicka förbi Klarna checkout genom att klicka på "andra betalningssätt" i kassan. Där kan du välja betalningssätt "faktura - skolor / myndigheter" och ange faktura- och leveransadress, samt ev referenskod. Din beställning levereras med Posten företagspaket.


AVBESTÄLLNING

Får jag avbeställa min order?

Om du av någon anledning måste avbeställa måste du meddela oss så snart som möjligt. En beställning kan bara avbeställas innan den skickats ut. I så fall bekräftar vi avbeställningen och återbetalar (inom 30 dagar) och hoppas att du återkommer till oss vid ett annat tillfälle.

Om beställningen avbeställs efter att varorna skickats är du ansvarig för de kostnader som kan uppkomma såsom frakt- och fakturakostnader.

Om din beställning är försenad tar vi kontakt med dig via e-post. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet utan kostnad.


ÅNGRADE KÖP, RETUR OCH REKLAMATIONER

Enkla returer och 365 dagar öppet köp

Självklart hoppas vi att du ska bli nöjd med det du köpt hos ABC Leksaker!

Om du inte är nöjd med din vara, ta kontakt med oss så snart som möjligt via e-post: kundservice@abcleksaker.se.

Du får öppna paketet och undersöka (ej använda) varan, men vi ber dig att vara försiktig - speciellt om du inte är säker på om du ska behålla den. Om du beslutar att inte behålla en vara, var vänlig och kontakta oss omedelbart via e-post (kundservice@abcleksaker.se) så att vi vet att varan är returnerad. Vi uppskattar om du har möjlighet att berätta varför du inte vill behålla varan, speciellt om du tycker att vi skulle ha varit mer detaljerad i vår beskrivning av varan. 

Varan skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Återbetalning för varan och avgifter sker inom 30 dagar. Returportot bekostas av kunden. 

Vad gör jag om en produkt är skadad eller det saknas delar? 

Oj då! Vi ber verkligen om ursäkt om du fått en vara som inte är i fullgott skick från oss. Många av våra produkter har rest långa vägar och ibland skadas de under transporten... och ibland blir det fel i själva tillverkningen. 

Om det är något fel med varan du köpt, var vänlig och kontakta oss omedelbart via e-post kundservice@abcleksaker.se och beskriv problemet. Vi behandlar samtliga fall individuellt och kontaktar dig så snart som möjligt för att hitta en lösning. Vill du att vi skickar en ny vara, vill du ha en annan vara eller vill du ha pengarna tillbaka? Om du vill ha pengarna tillbaka betalar vi både kostnaden för varan och frakten inom 30 dagar.

Då vi kontaktar grossisten eller tillverkaren med eventuella fel så att de kan åtgärdas, behöver vi oftast ha produkten tillbaka, vi står självklart för returkostnaden, invänta returfraktsedel.

För alla ångrade köp, retur och reklamationer...

Var vänlig och ta kontakt med oss först via e-post på kundservice@abcleksaker.se.

Varan ska därefter skickas till:

ABC Leksaker AB
Box 122
182 12 Danderyd

Glöm inte att inkludera ditt namn, adress och ordernummer så vi vet vem varan kommer ifrån. Vi försöker att återbetala dina kostnader för varan så snart som möjligt, alltid inom 30 dagar.

Tänk på att produkten ska ligga i sitt ursprungliga emballage och packas väl. Är produkten skadad när den kommer till oss kan full återbetalning ej göras. 

Vi tar inte emot postförskott.


EJ HÄMTADE PAKET

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på posten? 

Enligt Distansavtalslagen har en kund som beställer en vara via internet rätt att annulera beställningen utan någon kostnad innan beställningen skickats. Efter att beställningen skickats är kunden ansvarig för alla kostnader som kan uppkomma. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut tar vi en kostnad för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr inkl. moms.


ATT SKICKA PRESENT

Kan jag skicka min beställning till någon annan?

Ja, Inga problem! Vi försöker göra det så bekvämt som möjligt. När du kommer till kassan välj "andra betalningssätt" så att du klickar förbi Klarna Checkout. Där kan du ange både dina uppgifter och mottagarens uppgifter. Viktigt att mottagaren kan visa giltigt legitimation! Vi packar våra produkter (om de inte är för stora) i silkespapper så att paketet ser fint och prydligt ut när det kommer fram. Skicka gärna ett meddelande till oss om en beställning ska skickas som present, så inkluderar vi utan kostnad ett kort med ett handskrivet meddelande. Läs mer om hur man skickar present i vår blogg.

Har ni presentinslagning?

Absolut - vi älskar att slå in presenter! Här hittar du alla inslagspapper att välja mellan. Kom ihåg att varje inslagning gäller en produkt. Om du har flera produkter och flera inslagningar kan du ange mer information om hur du vill ha presenterna i meddelanderutan i kassan.

Presentinslagning hos ABC Leksaker


SORTIMENT

Vartifrån kommer era produkter? 

Många av våra produkter kommer från USA och England. Vi importerar också en hel del från Tyskland, Schweiz, Frankrike och Danmark. Vi försöker att erbjuda ett unikt sortiment som inte går att hitta i andra svenska leksaksaffärer. Det kan ibland vara en utmaning eftersom emballage och produktbeskrivningar oftast är på engelska. Även leveranstiderna kan ibland bli långa. Vi försöker uppskatta efterfrågan på våra produkter men det kan ibland vara svårt. Vi ber om ursäkt om en produkt du vill beställa är slut.