Ett kul och lagom enkelt spel där barnet ska hjälpa djuren hitta vad de letar efter genom att använda brickorna med pilar för att bilda en väg från djuret till en viss punkt på de små kartorna och undvika hindren.
På kartorna med grön ram ska man hitta ett visst djur samt vad detta djur letar efter och skapa en väg mellan dessa två punkter.
På kartorna med gul ram ska man istället hitta ett visst djur och sedan placera ut pilar enligt instruktionerna för att lista ut vart djuret vill gå.
Uppgifterna förklaras med bilder och pilar, så barnet behöver inte kunna läsa. För att kolla att lösningen är rätt jämför man den med det lösnings-kort där siffran i övre vänstra hörnet matchar den på kartan. Är vägen identisk? Bravo!
Ett mycket pedagogiskt spel om rumsliga relationer som också funkar som en introduktion till enkel programmering, och som fokuserar på en specifik inlärningsprocess för att hjälpa barnet utveckla sina färdigheter. De detaljerade spelreglerna hjälper den vuxna att sätta upp aktiviteten på ett enkelt sätt och när barnet kan reglerna och processen kan hen spela själv och kolla svaret mot korten.
Tillverkat av FSC certifierad kartong och papper.
Innehåll: 12 tjocka dubbelsidiga skivor med kartor och uppgifter, 15 fyrkantiga brickor av trä med olika pilar, 24 lösningskort, spelregler på 10 språk inklusive svenska, 1 förvaringsask.
Ålder: från 4 år