Information om leverans och retur
VAD KOSTAR DET ATT SKICKA EN BESTÄLLNING?
Frakt kostar 49 kr, beställningar över 399 kr skickas fraktfritt.
Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka beställningar utanför Sverige.
HUR LÅNG TID TAR ATT FÅ MIN BESTÄLLNING? HUR SKICKAS DEN?
Vi packar och skickar iväg beställningen inom 1-3 arbetsdagar (dvs ej under helgen). Vi skickar normalt alla paket med PostNord, antingen som My Pack postpaket eller som varubrev. När beställningen anlänt kommer ett SMS (det är därför mycket viktigt att du anger ett korrekt mobilnummer), e-post eller ett meddelande i din brevlåda att paketet finns att hämta på närmsta utlämningsställe. Tag med giltig ID och sändningsnumret när du ska hämta ut ditt paket. Tänk på att om ett paket är adresserat till en minderårig person måste dennes ID finnas med för uthämtning. Adressera därför helst till en vuxen person. Mindre paket skickas som varubrev och levereras då hem till din dörr eller brevlåda med brevbäraren. Om du INTE vill att vi skickar på detta sätt, kontakta oss via mail till kundservice@abcleksaker.se direkt efter att du gjort din beställning!
Från att paketet lämnat vårt lager tar det 1-3 dagar för det att komma fram. Liggtiden på utlämningsstället är normalt 7 dagar och outhämtade paket skickas tillbaka till oss - se nedan.
SPÅRA DIN LEVERANS ENKELT MED POSTNORDS APP
För att spåra ditt paket enklast rekommenderar vi PostNords app. Appen hittar dina paket automatiskt med ditt mobilnummer och/eller e-post så att du alltid har de senaste uppdateringarna till hands. Du får din avi direkt i appen och kan även legitimera dig med mobilt bank-id i stället för vanligt ID-kort. Du har även möjlighet att vidarebefordra hämtningsdetaljerna till ett bud om du inte har möjlighet att hämta paketet själv.
ÅNGRADE KÖP, RETUR OCH REKLAMATIONER
ENKLA RETURER OCH 365 DAGAR ÖPPET KÖP
Självklart hoppas vi att du ska bli nöjd med det du köpt hos ABC Leksaker!
Om du inte är nöjd med din vara, ta kontakt med oss så snart som möjligt via e-post: kundservice@abcleksaker.se.
Du får öppna paketet och undersöka, dock ej använda, varan, men vi ber dig att vara försiktig - speciellt om du inte är säker på om du ska behålla den. Om du beslutar att inte behålla en vara, var vänlig och kontakta oss omedelbart via e-post kundservice@abcleksaker.se så att vi vet att varan är returnerad. Vi uppskattar om du har möjlighet att berätta varför du inte vill behålla varan, speciellt om du tycker att vi skulle ha varit mer detaljerad i vår beskrivning av varan.
Varan skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Återbetalning för varan och avgifter sker inom 30 dagar. Observera att returportot bekostas av dig som kund.
VAD GÖR JAG OM EN PRODUKT ÄR SKADAD ELLER DET SAKNAS DELAR?
Oj då! Vi ber verkligen om ursäkt om du fått en vara som inte är i fullgott skick från oss. Många av våra produkter har rest långa vägar och ibland skadas de under transporten, och ibland blir det fel i själva tillverkningen.
Om det är något fel med varan du köpt, var vänlig och kontakta oss omedelbart via e-post kundservice@abcleksaker.se och beskriv problemet. Vi behandlar samtliga fall individuellt och kontaktar dig så snart som möjligt för att hitta en lösning. Vill du att vi skickar en ny vara, vill du ha en annan vara eller vill du ha pengarna tillbaka? Om du vill ha pengarna tillbaka betalar vi både kostnaden för varan och frakten inom 30 dagar.
Då vi kontaktar grossisten eller tillverkaren med eventuella fel så att de kan åtgärdas, behöver vi ibland ha produkten tillbaka, vi står självklart för returkostnaden, invänta returfraktsedel.
FÖR ÅNGRADE KÖP, RETUR OCH REKLAMATIONER
Var vänlig och ta kontakt med oss först via e-post på kundservice@abcleksaker.se.
Glöm inte att inkludera ditt namn, adress och ordernummer så vi vet vem varan kommer ifrån. Vi försöker att återbetala dina kostnader för varan så snart som möjligt, alltid inom 30 dagar.
Tänk på att produkten ska ligga i sitt ursprungliga emballage och packas väl. Är produkten skadad när den kommer till oss kan full återbetalning ej göras.
Vi tar inte emot postförskott.
EJ UTHÄMTADE PAKET
VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET PÅ POSTEN?
Enligt Distansavtalslagen har en kund som beställer en vara via internet rätt att annullera beställningen utan någon kostnad innan beställningen skickats. Efter att beställningen skickats är kunden ansvarig för alla kostnader som kan uppkomma. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut tar vi en kostnad för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr inkl. moms.
Om du t ex ångrat ditt köp är det därför bättre att du hämtar ut paketet och därefter kontaktar oss.
ATT SKICKA PRESENT
KAN JAG SKICKA MIN BESTÄLLNING TILL NÅGON ANNAN?
Ja, inga problem! När du kommer till kassan skriver du dina egna uppgifter i fälten för faktureringsadress och i mottagarfältet skriver du namn och adress dit paketet ska skickas. Adressera alltid till en vuxen då legitimation krävs för uthämtning av paketet. Om du beställt paketinslagning med kort kan du skriva i meddelandefältet i kassan vad som ska stå på kortet/korten. Normalt sett skickar vi inte med följesedeln när det skickas som present, eftersom det då avslöjas vad som finns i paketet. Om du VILL att vi lägger med den, bara maila oss direkt efter att du har lagt din beställning!
HAR NI PRESENTINSLAGNING?
Absolut - vi älskar att slå in presenter! Här hittar du alla inslagspapper att välja mellan. Kom ihåg att varje inslagning gäller en produkt (eller flera om de ska slås in i ett och samma paket). Om du har flera produkter och flera inslagningar kan du ange mer information om hur du vill ha presenterna i meddelanderutan i kassan. Om inget anges tar vi egna beslut, och om flera saker är beställda men bara en inslagning så slås alla saker in i samma paket.
AVBESTÄLLNING
FÅR JAG AVBESTÄLLA MIN ORDER?
Om du av någon anledning vill avbeställa måste du meddela oss så snart som möjligt. En beställning kan bara avbeställas innan den skickats ut. I så fall bekräftar vi avbeställningen och återbetalar (inom 30 dagar) och hoppas att du återkommer till oss vid ett annat tillfälle.
Om beställningen avbeställs efter att varorna skickats är du ansvarig för de kostnader som kan uppkomma såsom frakt- och fakturakostnader.
Om din beställning är försenad tar vi kontakt med dig via e-post eller sms. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet utan kostnad.
För fullständiga köpvillkor, klicka HÄR!